Piagam Pelanggan

PIAGAM PELANGGAN

HOSPITAL SUNGAI SIPUT

KAMI BERJANJI UNTUK MEMBERIKAN PERKHIDMATAN SECARA PROFESIONAL, SELAMAT, MESRA, PENYAYANG DAN BERKUALITI.

1.SEKURANG-KURANGNYA 90% LAPORAN PERUBATAN PERLU DISEDIAKAN DALAM TEMPOH YANG DITETAPKAN IAITU :

  • HOSPITAL NEGERI & HOSPITAL BERPAKAR : ≤ 4 MINGGU
  • LAIN-LAIN HOSPITAL (TANPA PAKAR) : ≤ 2 MINGGU

2.PERKHIDMATAN UNIT PESAKIT LUAR DAN KLINIK PAKAR AKAN MEMBERI KEUTAMAAN KEPADA PESAKIT MENGIKUT GILIRAN DAN KEADAAN PESAKIT. KEUTAMAAN AKAN DIBERIKAN KEPADA ORANG KURANG UPAYA , IBU HAMIL,  KANAK-KANAK, WARGA EMAS DAN PENDERMA DARAH.

3.MAKLUMAT AKAN DIBERIKAN KEPADA PELANGGAN BERKENAAN PENYAKITNYA DAN KAEDAH PERAWATAN.

4.KERAHSIAAN PENYAKIT, KAEDAH PERAWATAN DAN MAKLUMAT PERIBADI PESAKIT ADALAH DIJAMIN.

5.KEMUDAHAN PERKHIDMATAN, PERSEKITARAN FIZIKAL YANG BERSIH, SELAMAT DAN SELESA DISEDIAKAN KEPADA SEMUA PELANGGAN DI HOSPITAL INI.

Cetak